Ik ben een boek dat ik heb geleend kwijt. Wat moet ik doen?
Laat het ons zo snel mogelijk weten. Bij verlies of diefstal van door jou geleende materialen, moeten vervangingskosten en administratiekosten worden betaald. Tevens – indien van toepassing – wordt 'telaatgeld' in rekening gebracht.
Kan ik mijn geleende materialen verlengen?
Dat kan. Ga naar Mijn Bibliotheek. Log in met je gebruikersnaam/lenersnummer en wachtwoord.
Meer informatie.
Kan ik online materiaal reserveren?
Je kunt reserveren/aanvragen vanuit de catalogus. Wij laten je weten wanneer het boek voor je klaar staat. Deze service is gratis! Meer informatie
Hoeveel reserveringen kan ik plaatsen?
Je kunt maximaal 10 materialen op je reserveringslijst hebben staan.
Hoe lang blijven gereserveerde boeken staan nadat ik bericht heb gekregen?
De materialen blijven zeven dagen voor je klaar staan. Voor een niet opgehaalde reservering vragen we een vergoeding van € 1.00.
Ik weet mijn wachtwoord/gebruikersnaam niet meer. Wat moet ik doen?
Deze kun je online aanvragen via bieb@kulturhusborne.nl, of bel naar 074-2657220 tijdens bemenste openingstijden. Je krijgt dan een nieuw tijdelijk wachtwoord. Na het inloggen kun je een eigen wachtwoord instellen.
Hoe betaal ik mijn openstaande posten.
Contant betalen is niet meer mogelijk in de Bibliotheek Borne. Betalen is mogelijk via iDeal of het pinapparaat bij de zelfservicebalie.
Meer informatie
Hoeveel mag ik lenen?
Je mag 15 materialen (boeken, cd's, dvd's enz.) lenen met jouw abonnement; kijk hier voor de abonnementen.
Moet ik ook leengeld betalen?
Zie Tarieven
Hoeveel materialen mag ik in huis hebben?
Je mag 15 materialen tegelijk in huis hebben.
Hoe lang mag ik de geleende materialen thuis houden?
De uitleentermijn van alle materialen is 4 weken. Hierna wordt ´telaatgeld´ berekend voor elke dag dat het materiaal te laat is, met uitzondering van dagen waarop de bibliotheek gesloten is.
Staat jouw vraag hier niet bij?
Stuur ons een e-mail. Je ontvangt in principe binnen twee werkdagen bericht.