Wat zijn de openingstijden van de bibliotheek?
Bekijk hier de openingstijden
Heb je hulp nodig? Vanaf 13:30 uur is er personeel aanwezig.
Wat kun je doen bij Mijn Bibliotheek?
Meer informatie
Wat is mijn gebruikersnaam/lenersnummer?
Jouw gebruikersnaam/lenersnummer is het gehele nummer onder de barcode van je bibliotheekpas.
Ik weet mijn wachtwoord/gebruikersnaam niet meer. Wat moet ik doen?
Deze kun je aanvragen via bieb@kulturhusborne.nl, of bel naar 074-2657220 tijdens bemenste openingstijden. Je krijgt dan een nieuw tijdelijk wachtwoord. Na het inloggen kun je je een eigen wachtwoord instellen.
Ik ben mijn bibliotheekpas kwijt. Wat moet ik doen?
Meld verlies of diefstal van je bibliotheekpas altijd direct bij de Bibliotheek.
Voor het aanvragen van een duplicaatpas vragen we een vergoeding van € 3,50.
Hoe betaal ik mijn openstaande posten.
Contant betalen is niet meer mogelijk in de Bibliotheek Borne.
Betalen is mogelijk via iDeal of het pinapparaat bij de zelfservicebalie.
Meer informatie
Kan ik boeken lenen als ik niet zelf naar de bibliotheek kan komen.
We hebben een Bieb aan Huis service. Meer informatie.
Hoe leen ik e-books?
Meer informatie
Hoe leen ik luisterboeken?
Meer informatie
De bibliotheek heeft geen cd-collectie meer. Kan ik toch cd's aanvragen?
Zeker kan dat. In de catalogus kunt je ook zoekopdrachten voor cd's geven.
Kan ik in de bibliotheek terecht zonder lidmaatschap?
Ook als je geen lid bent, heeft de bibliotheek veel te bieden: cursussen en workshops op allerlei gebieden, een digitaal vragenuur, bijeenkomsten voor leesclubs en voorleesdagen. Je kunt de krant of een tijdschrift komen lezen, gebruik maken van onze computers of een kopje koffie/thee drinken.
Kijk op de website bij programma wat er allemaal te doen is in de bibliotheek en het Kulturhus. Wil je op de hoogte blijven van de activiteiten, abonneer je dan op de gratis nieuwsbrief. Ook dat kan zonder lidmaatschap.
Kan ik gratis internetten?
Er is gratis Wifi waar je gebruik van kunt maken, ook als je geen lid bent van de bibliotheek.
Wat kost het printen en kopiëren?
Zie tarieven
Is het mogelijk om een langere uitleentermijn dan vier weken te krijgen?
Als je met vakantie gaat kan dat. Tijdens bemenste openingstijden kunnen we dit voor je regelen bij de servicebalie. Of neem contact met ons op via email: bieb@kulturhusborne.nl of telefoon: 072-2657200
Kan ik mijn geleende materialen verlengen?
Dat kan. Ga naar Mijn Bibliotheek. Log in met je gebruikersnaam/lenersnummer en wachtwoord
Meer informatie.
Kan ik online materiaal reserveren?
Je kunt reserveren/aanvragen vanuit de catalogus. Wij laten je weten wanneer het boek voor je klaar staat. Deze service is gratis!
Hoe lang blijven gereserveerde boeken staan nadat ik bericht heb gekregen?
De materialen blijven zeven dagen voor je klaar staan. Voor een niet opgehaalde reservering vragen we een vergoeding van € 1.00.
Staat jouw vraag hier niet bij?
Stuur ons een e-mail. Je ontvangt in principe binnen twee werkdagen bericht.
De bibliotheek Borne is gevestigd in Kulturhus de Bijenkorf in Borne
Bezoekadres: Marktstraat 23, 7622 CP Borne
Postadres:Postbus 110, 7620 AC Borne
Telefoon: 074-2657200
Email: bieb@kulturhusborne.nl
Parkeren
Onder het Kulturhus bevindt zich een parkeergarage waar de auto gratis geparkeerd kan worden. Deze parkeergarage heet ''De Bijenkorf''. En is te vinden via het navigatie-adres ''Bekenhorst 8, Borne''.
Vóór het Kulturhus ligt parkeerterrein "De Haven". Voor dit parkeerterrein is een parkeerschijf nodig, duidelijk zichtbaar achter de ruit.